вівторок, 14 лютого 2017 р.

Віршики від А до Я

Віршики від А до Я


    А
Голосиста буква А
Твій Букварик відкрива.
Не одна вона іде ,
А всю азбуку веде
 
 У
Сказав горобчик:
Букву «У» боюсь я дуже, татку.  
Татусь питає: «А чому?»
- «У» схожа на рогатку!
 

 О
Буква О така от кругла,
Хто не бачив - подивись:
Наче сонце, наче бублик,
Мов обручик – хоч котись.

И
И — великої немає,
И — слова не починає:


           М
Мама як і сонечко
Лиш одна буває
Пестить і голубить
В житті про нас дбає

І
Буква «І», неначе свічка,
З ясним вогником вгорі.
А погасне – чорний гнотик
Стане крапкою над «І».

                   Н
Ніна несла з магазину
Ножиці в новій корзині,
Нитки, ножик і тканину,
Ще й намисто для Христини.
 
                   В
Буква «Ве» така цікава
Стовпчик вверх, дві дужки справа.
Так в алфавіті живе
Всім відома Буква «Ве»

                   С
Сіра гуска їсть овес
І сичить сердито: «С-сс»!
Сіра гуско, не сварись!
Ось ця буква, «ес» дивись:
Як пиріг-маківничок,
Наче місяця ріжок.
               
               К
Буква «К», буква «К»,
Ой, яка вона швидка!
Наче хлопчик,
Знявши руку,
Витинає гопака.

Р
Равлик лізе на стеблинку,
 Сам несе свою хатинку!
 В нього ріжки коротенькі
І чутливі, мов антенки.
Налякався і замер
– Схожим став на букву «ер»


П
Гарні хлопці-молодці
Закопали два стовпці.
Третій їм допомагав –
Перекладину поклав.
Втіха нашій дітворі:
Буква «Пе» вже в дворі.

Т
Тук-тук-тук, ток-ток-ток –
Вибиває молоток.
Ним ви цвяхи заб’єте,
Схожий він на букву «Те».
        
Е
- Буква Е, поглянь в люстерко:
  Схожа ти на етажерку!


Д
Буква Д, наче дім,
Височенний дах на нім.
З
Всі звірі знають букву «зе»
І зубр, і зебра не минають,
І та змія, що в ліс повзе,
І зайчик з нею справу має.
А схожа «зе» на цифру три.
Поглянь:неначе дві сестри!
Ь
Я – не шість!
Я – м’який знак!
Це повинен знати всяк.
Я – не літера нова.
Я пом’якшую слова.

Б
Буква «Бе», як бегемотик,
Що вхопився за животик.
Він морозива поїв,
а тому і захворів.

Г
Га-га-га та ге-ге-ге……
Це, напевне, буква «ге»
Бо вона якраз така,
 Наче шия гусака.

Ґ
Буква Ґе з ріжком вгорі
Посміхнулась дітворі:
- Щоб дзвінкішу чули мову,
Я прийшла в абетку знову.
Ч
Буква «Че» -
 Немов стілець.
Догори лиш ніжки.
 Навіть з цифрою чотири,
 Буква схожа трішки.

Й
Чи то дощик ллє довкола,
Чи лютує завірюха
Буква Й ніде Й ніколи
Не скидає капелюха.

Х
Хрюша хрестики малює,
Ну й художник!Ха-ха-ха!
-Це не хрестик, - каже Хрюша.-
Я вивчаю букву «ха»

Я
Десь пропала буква О.
Ми шукаємо давно.
 Де ж поділася вона?
 — Не знайдемо до темна.
 А вона, от чудасія!
 Всілась букві Л на шию
 І від радості сія:
— Ось де Я! Ось де Я!

Ж
Буква «Ж» - неначе жук,
Що потрапив нам до рук.
Хоч листочків «Ж» не їсть,
Та кінцівок має шість.

Ш
На дворі лежить поліно,
Трійко пташок зверху сіло,
Подивись, ну й чудеса –
Вийшла з пташок буква «Ш».

Ц
Два стовпці в траві лежать,
З низу перекладина.
Братик мовить,
-         Буква «Це»
У траву покладена.
   
Ї
Ранні птахи солов’ї,
Покажіть нам букву Ї!
Буква Ї така ж, як І,
Тільки крапок зверху дві.
  
 Ю
- Як зробити букву Ю?
Здогадавсь, Іванку?
- Букву І до О приб’ю
На коротку планку.

  Є
- Не ховайся, букво Є,
Озовися, де ти є?
- Я, сказала буква Є, -
У словах: моє, твоє,
У фойє і в ательє,
У єхидни, у єнота,
А нема – у бегемота.


Щ
Букві Щ сказала Ш:
—  Ти стрибаєш, як лоша.
 Я на тебе дуже схожа,
Хоч стрибати так не можу...
—  А відгадка тут проста:
Я — з хвостом,
Ти — без хвоста.

Ф
- Що це, що це за підскоки?
Це ж у кого руки в боки?
- Буква Ф на довгій ніжці
Пострибала по доріжці.


Апостроф  ’

Я такий же, як знак розділовий,
І відомий шкільній дітворі.
Та в словах української мови
Я пишусь не внизу, а вгорі.
Спробуй лиш написати ім'я —
Зразу стану потрібним і я.

Це не літера, а знак –
Не поставиш абияк!
З ким у нього дружба є?
Тільки з Ю, Я, Ї, та Є!

(Апостроф)

Немає коментарів:

Дописати коментар