понеділок, 3 лютого 2014 р.


Українська мова
(за новою програмою)
2 клас

Перевірні роботи

Ø Аудіювання
Ø Усний переказ
Ø Диктант
Ø Списування
Ø Тексти для читання вголос









Перевірка знань, умінь і навичок

І семестр
Перевірка знань, умінь і навичок
Види перевірки
К-сть
Види перевірки
К-сть
Аудіювання
1
Перевірка мовних знань і вмінь
2
Діалог
1
Диктант
1
Списування
1
Загальна кількість
6

ІІ семестр
Перевірка знань, умінь і навичок

Аудіювання
1
Перевірка мовних знань і вмінь
2
Діалог
-
Диктант
2
Усний переказ
1
Списування
1
Письмовий переказ
-
Загальна кількість
7






УКРАЇНСЬКА МОВА 2 клас
І семестр
Перше яблучко
       Довго не родила яблунька. Десять років росла, розвивалася, а яблук не давала. Діти не могли дочекатися, коли ж з’являться яблучка. І цвітіння дерев закінчилося, а яблунька мовчки собі росла.
       Улітку з-під листочків раптом зажовтіли три яблучка, ніби хтось їх причепив туди. Так зуміли вони заховатися під листочками, що спершу ніхто їх і не помітив.
        Скільки радості вони дали дітям! Яблучка підростали, робилися більшими. Ніхто не наважувався їх зривати, всі хотіли дочекатися, які вони будуть доспілі.
         Одного разу здійнявся сильний вітер і зірвав два яблучка. Вони самотньо лежали у траві. А одне залишилося на дереві. Діти чекали, коли ж воно доспіє.
         І ось настав час його зривати. Усі притихли, чекають і пильно стежать, як мама обережно знімає яблучко. Спочатку уважно його роздивилися, а потім мама розрізала яблучко на рівні частки і роздала всім по шматочку. Яке ж воно було соковите та солодке! Смачнішого яблука діти ще не їли!
       Рости, яблунько, принось нам радість!
(152 слова)                                     Наталія        Кидисюк  
1.       Скільки років не родила яблунька?
А три роки            Б десять років
2.       Улітку з-під листочків раптом зажовтіли
А три яблучка           Б п’ять яблучок
3.                  Яблучка підростали, робилися більшими,
А і діти зірвали їх
Б і ніхто не наважувався їх зірвати
4.                  Як вчинили з останнім яблучком?
А віддали мамі покуштувати
Б розділи на рівні частини між усіма

ОСІНЬ
       Після спекотливого літа, після серпневих теплих днів нарешті настала осінь. Яка чудова пора року!
       По узліссях ще ростуть різні гриби:         червоноголові
підосичники, зеленуваті й рожеві сироїжки, слизькі грузді і запашні рижики. На старих великих пеньках туляться один до одного тонконогі опеньки. У мохових болотах намистин­ками розсипана по купинах червона соковита журавлина. На освітлених сонцем лісових галявинах червоніють кетяги горобини.
      Яке чисте й прозоре повітря! Далеко чути звуки, гучно линуть різні голоси. На дні лісового струмка видно кожен камінчик, кожну тоненьку травинку. По прозорому високому небу пливуть та й пливуть пухнасті білі хмарки. Ясної тихої днини літає у повітрі над землею, сідає на обличчя липуча па­вутинка.
(105 слів)                        За Іваном Соколовим-Микитовим
1.                   Послухай текст.
2.                   Познач правильні відповіді.
1.      Яка настала пора року?
   А весна-красна              Б красуня осінь          В білосніжна зима
2.      Які гриби ще ростуть по узліссях?
   А лисички і маслюки   Б підосичники і сироїжки  В боровики і підберезники
3.      Де росте червона журавлина?
   А на річці                       Б на озері                             В на болоті
4.      Що можна побачити на освітлених сонцем лісових галя­винах?
   А кетяги калини         Б кетяги горобини             В червону журавлину
5.      Яке небо о цій порі осені?
  А сіре й похмуре           Б темне й хмарне                В високе й прозоре
6.      Що літає над землею ясної тихої днини?
  А пташка                        Б листочок                           В павутинка

      Ліс улітку був увесь зелений, а тепер берізки та клени жовті, осики червоні, а поміж ними ялиночки зеленіють.
       Налетить вітер, зірве з дерев листочки, і закружляють вони в повітрі, наче метелики. Потім тихо додолу спускаються, зем­лю нібито килимом укривають. Дерева ронять листя, трава й квіти в’януть, сохнуть, а насіння їхнє на землю осипається, щоб навесні прорости й знову зазеленіти, зацвісти.
       Тварини також до зими готуються: мандрівні птахи збира­ються у великі зграї, щоб летіти у вирій; маленькі звірята за­пасають у своїх коморах їжу, лагодять й утеплюють свої житла та самі зодягаються в теплі зимові шубки. А комахи під кору дерев у свої ж різні щілинки ховаються.
      Так усе живе — і рослини, і тварини — готується до довгої та холодної зими.(116 слів)     За Георгієм Скребицьким
1.Послухай текст.
2.Познач правильні відповіді.
1.      Якого кольору ялинки осінньої пори?
 А зелені                    Б жовті                     В червоні
2.      Що за метелики кружляють у повітрі цієї пори?
 А це листочки          Б це сніжинки          В це павутинки
3.      Що відбувається з квітами і травами восени?
 А ростуть і цвітуть   Б в’януть і сохнуть    В зеленіють і цвітуть
4.      Як звірята готуються до зими?
А завмирають          Б утеплюють домівки  В вирушають у теплі краї
5.      Як комахи готуються до зими?
А утеплюють житло  Б запасаються їжею   В ховаються під кору дерев
6.      Як перелітні птахи готуються до зими?
А будують гнізда        Б летять у вирій          В готують запаси їжі


ПЕРШІ СНІЖИНКИ
  Хоч місяць цей і зветься листопадом, але дерева вже про- стягли вгору, до сірого неба, оголені віти. Тільки ялинки й сос­ни стоять зелені, та дуб не скинув свого вбрання. Листя його лише пожовкло, потемніло. І здалеку здається, що то стоїть могутній воїн, закований у бронзу. Налетить вітер, задзвенить своїм бронзовим листям могутній дуб, але не схилиться і перед грізною бурею.
      Іду тихо по парку. Тільки ледь шелестить листя, ніби сту­паю по золотому килиму під ногами, бо вночі трохи приморози­ло. Ось тихо, мов малесенький прозорий білий метелик, сіла на рукав перша сніжинка. А ось і друга, третя. Дуже гарні вони на вигляд, ці снігові зірочки. Здається, їх вирізьбив геніальний майстер. Ось затанцювало їх у повітрі більше, посипалися густіше.
(116слів)                          За Олександром Копиленком
1.Послухай текст.
2.Познач правильні відповіді.
1.      Яку пору року описано в тексті?
А зиму                           Б весну                         В осінь
2.      Які дерева не змінюють кольору свого вбрання осінньої пори?
А ялинки і дуби           Б сосни і клени             В ялинки і сосни
3.      Якого кольору листя у дуба восени?
А стає червоним          Б стає бронзовим         В залишається зеленим
4.      З ким порівнює дуб автор тексту?
А з могутнім героєм   Б з могутнім воїном      В з могутнім охоронцем
5.      Яка особливість останнього місяця осені?
А дуже тепло        Б світить яскраве сонце       В можуть бути заморозки
6.      Як називає автор тексту перші сніжинки?
А яскраві вогники   Б сріблясті пушинки         В білі прозорі метелики


СНІГУРІ
           Нарешті настала зима, засипала землю сріблястим снігом. Тоді ж і пернаті вісники зими прилетіли. Нерозлучні снігурі зі снігом. Через це пташку і назвали снігуром.
           Посідали снігурі на засніжених деревах — ті одразу погарнішали. Скрізь — намети снігові, а на деревах — рум’яні, червоні яблука пломеніють. Звісно, ніякі це не яблука, а красені снігурі. Вони і в сад залітають, і в парк, і на годівницю сідають, якщо побачать там смачне й поживне кленове, ясенове або соняшникове насіння. Щедро підсипай корму, не лінуйся! Тоді ти зможеш побачити цих гарних пташок зблизька, поми- лувнтися їхньою чарівною красою.
          А якщо ти ґроно горобини або калини на годівницю прилніїїтусш, то навряд чи скоро відлетять червоногруді снігурі. Спостерігай тоді за ними скільки заманеться!
(113слів)                                                За Миколою Леденцовым

1.Послухай текст.
2.Познач правильні відповіді.
1.      Яких птахів автор називає пернатими вісниками зими?
А синичок                   Б горобців                В снігурів
2.      Із приходом якої пори року прилітають снігурі?
А із приходом осені    Б із приходом зими В із приходом весни
3.      Чому снігур має таку назву?
А нерозлучний із зимою Б нерозлучний зі снігом В нерозлучний із морозом
4.      Ним відрізняються снігурі від інших птахів?
А мають жовті грудки  Б мають сині грудки  В мають червоні грудки
5.      Із чим порівнює снігурів автор тексту?
А із ягодами калини Б із рум’яними яблуками В із ягодами журавлини
6.      Яке насіння полюбляють снігурі?
А насіння квітів і трав        Б насіння ялинових шишок .
В кленове і ясенове насіння

ІІ семестр

Мурашки пообідали
       Дідусь Трохим прийшов з поля та й каже:
— Іду я, Івасику, полем, дивлюсь — біжить зайчик, до мене лапкою махає: «Зупиніться, я вашому Івасикові хлібця пере­дам!» І дає мені окраєць. «Це, — каже, — з пшеничної муки ми, зайчики, пекли».
        Беру в дідуся хліб, куштую — смачний. Зайчики пекли. З’їв і вирішив наступного дня віддячити зайчикові. Узяв цукерки, що купила мені бабуся Ганна, і — в поле. Йшов та уявляв, як зайчик братиме лапками подарунок, як смакуватиме. Знаю, що зайчики люблять моркву, але ж цукерки солодші. Бачу: рос­те заячий холодок, а зайчика під ним нема. Росте шипшина, а зайчика нема. І застав мене у полі дощик — йшов недовго, тільки покропив землю. Глянув я в небо, а там уже сонечко і веселка. Забув я про зайчика і почав рахувати кольори: синій, зелений, жовтий...
— Один, два, три, чотири... — лічив на пальцях. Розтулив долоню та й впустив цукерки.
         Глянув на землю, а ними вже ласують мурашки.
         Не знайшов зайчика — пообідали вони.
(158 слів)                                 Андрій М’ястківський
Тестові завдання   За кожне правильно виконане завдання учень одержує 3 бали
1.      Від кого приніс гостинчик дідусь Трохим?
    А від зайчика        Б від лисички
2.      Чим вирішив віддячити Івасик за гостинець?
   А тістечками          Б цукерками
3.      Куди пішов хлопчик шукати зайчика?
    А у поле    Б у ліс
4.      Чому Івасик загубив подарунок?
    А тому що пішов раптово дощик
    Б тому що рахував на пальцях кольори веселки
                                          ЛЕБІДЬ
        Лебедя якщо хтось і не бачив, то вже точно знає з картинок, що це білосніжний птах із гордо вигнутою стрункою шиєю, з опущеним донизу дзьобом.
       Але, виявляється, є й інший вид лебедя. У нього пряма шия і спрямований уперед дзьоб. Ці два види лебедів відрізняються не тільки зовнішністю, а й своїм голосом. Один із лебедів (з вигнутою шиєю) — шипить, другий — дзвінко трубить, немов видає переможний клич. Тому першого прозвали шипуном, а другого — кликуном.
      Лебідь — дуже сильний і хоробрий птах. Він сміливо вступає в бій не тільки з хижими птахами, але й із різними тварина­ми — лисицями, вовками й собаками. Ударами своїх здоровен­них і могутніх крил і дзьоба лебідь здатен навіть убити їх. Він майже завжди залишається переможцем.
     (115 слів)                                            За Геннадієм Снєгирьовим

1.Послухай текст.
2.Познач правильні відповіді.
1.      Як називається білосніжний птах із довгою шиєю?
А орел             Б лебідь                   В ластівка
2.      Які зовнішні ознаки лебедя-кликуна?
А пряма шия і спрямований уперед дзьоб Б пряма шия й опущений донизу дзьоб В вигнута шия і спрямований униз дзьоб
3.      Як називається вид лебедя, який шипить?
А лебідь-кликун          Б лебідь-шипун      В лебідь-крикун
4.      Чому лебедя називають кликуном?
А дуже голосно шипить Б дуже голосно кричить В видає переможний клич
5.      Які крила у лебедя?
А малі і слабкі               Б великі і могутні                    В малі і сильні
6.      Яких тварин лебідь може перемогти під час бою?
А кабана                         Б лисицю                                  В ведмедя



ГРАД ТА ВИНОГРАД
      Наливними ґронами серед різьбленого листя пишався Виноград, вигойдував свій рясний плід у золотому промінні сонця. Коли раптом заступила небо лиховісна чорна хмара, згубою крижаною несподівано вдарив у неї Град. «Кінець Ви­нограду, сікачем посічу його на січку!» — сичав він люто, й падала на землю збита дозріла ягода, облітав зітнулий зеле­ний листок.
         Геть непривабливий, позбавлений своєї краси та слави Ви­ноград не зрадів навіть сонцю, що скоро знову запанувало у небесній високості. Здавалось, усе втрачено, задля чого ще йому жити? І пін би, напевно, усох, якби не почув тихого шепоту з підґрунтя: «Дивак, у тебе ж лишилося найголовніше. Нема-бо у світі такого Граду, що побив би твоє коріння». (105 слів)
Олександр Лук'яненко
1.Послухай байку.
2.Познач правильні відповіді.
1.      Як називається вид тексту?
А казка                         Б байка               В оповідання
  1. Чим пишався Виноград?
А зеленим листям       Б своєю красою В рясними плодами
  1. Яка мара заступила небо?
А похмура сіра хмара Б лиховісна чорна хмара В пухнаста біла хмаринка
  1. Яким став Виноград після зустрічі з Градом?
А гарним                      Б привабливим                 В непривабливим
  1. Що почув Виноград із підґрунтя?
А тихий шепіт             Б дзвінкий спів                  В голосну розмову
  1. Якими були слова підтримки Винограду?
А «У тебе все є».
Б «У тебе ж нічого не залишилося».
В «У тебе ж лишилося найголовніше».



ФЛЕЙТА І ВІТЕР
          У саду на лавці сидів Музикант. Він грав на флейті. До його чудової пісні прислухалися і пташки, і дерева, й квіти. Навіть Вітер приліг під кущем і з подивом слухав гру на флейті.
Грав Музикант про сонце в блакитному небі, про біленьку хмаринку, про сіреньку пташку — жайворонка — і про щасливі дитячі очі. Замовкла пісня, поклав Музикант флейту на лавку й пішов до хати.
          Підвівся Вітер із-під куща, прилетів до флейти та й подув із усієї сили. Загула флейта, мов осіння негода під стріхою. По­дув Вітер ще дужче, а флейта не грає — гуде та й гуде. «Чому ж це так? — думав Вітер. — Адже я залюбки можу вирвати дуба з корінням, скинути дах із хати. Чому ж флейта не підкоряється мені — не грає?».
         (121 слово)                                           Василь Сухомлинський
1.Послухай казку.
2.Познач правильні відповіді.
1.      Хто сидів у саду на лавці?
А Співак           Б Музикант         В Композитор
2.      На якому інструменті грав Музикант?
А на роялі        Б на флейті          В на скрипці
3.      Хто прислухався до його чудової пісні?
А і сонце, і небо, і зірки      
Б і пташки, і дерева, і квіти  
В і комахи, і птахи, і тварини
4.      Про що грав Музикант?
А про зоряне небо
Б про природу рідного краю
В про сонце в блакитному небі
5.      Як загула флейта під час гри Вітру?
А мов завивання вовка в лісі
Б мов завірюха в лютий мороз
В мов осіння негода під стріхою
6.      Чому гула флейта у Вітру?
А не вистачало сили Б не вистачало бажання В не вистачало майстерності
ЖАЙВОРОНОК І СОНЦЕ
           У полі лежала сіра грудочка землі, присипана снігом. Пригріло сонечко. Розтанув сніг. Пропливала над полем хмар­ка. Розсипалась дощем. Упала на сіру грудочку землі гаряча краплина води, в якій відбилося Сонечко. Перетворилася гру­дочка землі на сіру пташку — Жайворонка.
           Злетів Жайворонок у небо. Попробував співати, а пісня вийшла поганенька. Полетів він до Сонця й просить:
Сонечко, золотеє Сонечко, навчи мене гарної пісні.
— Бери цей золотий клубочок і тягни до землі, — каже Со­нечко.
            Узяв Жайворонок золотий клубочок і полетів до землі. По­тяглася за ним тонка-тонесенька золота ниточка. Зазвучала чу­дова пісня. З того часу рано-ранесенько Жайворонок підлітає до Сонечка, і воно дає йому клубочок золота. Тягне золоту ни­точку Жайворонок над полями — і чують люди чарівну пісню. Співає блакитне небо, співає золота пшениця, співає цілий світ. Як гарно!
(124слова)                                 Василь Сухомлинський
1.Послухай казку.
2.Познач правильні відповіді.
1.      На кого перетворилася грудочка землі?
А на Горобця          Б на Соловейка             В на Жайворонка
2.      Що зробив Жайворонок?
А злетів у небо        Б сів відпочити             В почав кружляти
3.      Яка пісня спочатку була у Жайворонка?
А гарна                     Б не дуже гарна            В поганенька
4.      До кого полетів Жайворонок?
А до Сонечка            Б до Вітерця                 В до Хмаринки
5.      Для чого Жайворонок полетів до Сонечка?
А привітатися з ним  Б поспілкуватися з ним В попросити допомоги у навчанні співу
6.      Що Сонечко дало Жайворонку?
А книгу з порадами   Б золотий клубочок   В музичний інструмент


УСНИЙ ПЕРЕКАЗ
II семестр
1.      Прочитай текст.

Пихатий півень
       Ходить півень по подвір’ю. Побачив він райдугу барвисту на небі і сміється:
— У мене хвіст такий самий барвистий, кращий, ніж райдуга.
        Та ось пішов дощ. Замочив пихатому півневі хвос­та. Звис хвіст аж до землі.
      Соромно стало півневі. Втік він на сідало й більше ніколи не хвалився.
(47  слів)                        Василь Сухомлинський


2.      Підготуй докладний усний переказ тексту за запи­таннями.

1.Де ходив півень?
3.      Що побачив він на небі?
4.      Чим хвалився півень?
5.      Що трапилось далі?
6.      Що заподіяв дощ пихатому півневі?
7.      Що зробив хвалько від сорому?
8.      Чи хвалився він іще?




1.      Прочитай текст.

Чому Оля не зірвала квітки?
       Вранці першокласниця Оля йшла до школи. Біля дороги вона побачила ромашку. Яка красива квіт­А! Оля хотіла зірвати квітку й понести її до школи.
         Та раптом побачила на пелюсточці краплинку роси. А в краплинці сонечко, блакитне небо, зелена нива…
     Задивилась дівчинка на краплинку роси й не зірва­ла квітки.
(47  лів)                                 Василь Сухомлинський

2.      Підготуй докладний усний переказ за опорними словами та словосполученнями.

Вранці; біля дороги; яка красива; хотіла зірвати; по­бачила; сонечко; блакитне небо; зелена нива; не зірвала.



1.      Прочитай текст.

Смачні груші
                Одного разу вирішили Дениско та Олег грушами поласувати. А вони високо на дереві висять — не ді­стати. Що робити? Дениско скинув піджак і поліз на грушу. Олег став його підсаджувати.
         Угорі погрозливо гули бджоли. Та хлоп’ята не зля­калися бджіл.
          Невдовзі вони ласували смачними медовими гру­шами.
(44  слова)                                                                           Із  журналу


2.      Підготуй докладний усний переказ тексту за пода­ним планом.
План
1.Груші на дереві.
2.Дениско лізе на грушу.
3.Погрозливий гул бджіл.
4.Винагорода за сміливість.


1.      Прочитай текст. 

Білка

        Чи знайдеться  знайдеться в Україні ліс, у якому б не зустрілася вам білка? Немає такого лісу, у якому не водилося б це звірятко. Де лісова гілка — там і білка.
      Восени в білки особливо багато клопоту. Треба на зиму грибів насушити. Запастися горіхами, жолудями, шишками. Дупло вимостити й замаскувати.
        Коли на землю впадуть заморозки, білка мінятиме шубку . Перед зимівлею скидає вона руду шерсть. Одягає білка сіру, теплішу і м’якшу, шубку.     (68 слів)

2.      Дай відповіді на запитання.

1. Чому говорять: «Де лісова гілка — там і білка»?
2.Коли в білки особливо багато клопоту?
3.Як білка заготовляє гриби на зиму?
4.Які запаси їжі білка готує на зиму?
5.Як білка облаштовує своє житло, готуючись до зими?
6. Як змінюється колір шубки у білки з приходом зими? т.
7.Яка зимова шубка у білки?

3. Підготуй докладний усний переказ тексту.

1.      Прочитай текст.

        Восени у їжаків мало харчів. Поховалися в землю черв’яки. Зникли ящірки. Скрутилися в клубки змії та вужі. Важко знаходити жуків і жаб.
        Ясної осінньої днини ладнає собі їжак теплу зимівлю. Удень і вночі тягає він у нору під старим пеньком запаш­не сухе листя та м’який лісовий мох. Стеле собі зимову постіль.
Скоро сховається їжак у своє тепле кубло на всю зиму. Міцно засне, і снитимуться йому лісові сни. (68 слів)

2.Дай відповіді на запитання.

         1.Коли у їжаків мало харчів?
2.      Чому в цей час у їжаків мало харчів?
3.      Де їжак буде зимувати?
4.      Як їжак готує свою домівку до зими?
5.      Що потрібно їжакові для утеплення своєї нори?
6.      Для чого їжак стелить собі зимову постіль?
7.      Як зимує їжак?

3.Підготуй докладний усний переказ тексту.

1.      Прочитай текст. 

ПІДЗЕМНИЙ МЕШКАНЕЦЬ

          На узліссі чорніють купки землі. Деякі зовсім свіжі. Їх насипав кріт: це він зайву землю з потайних ходів повигортав.
        Майже все своє життя кріт проводить під землею, цукає черв’яків, личинок різних комах, а на поверхню іиходить дуже рідко.
      Того осіннього ранку просто переді мною раптом завору­шилася земля. Спершу з’явилася мордочка з маленьким хоботком. Потім кріт виставив напоказ передні короткі лапки з довгими кігтями і нарешті виліз сам.
(67слів)                За Віктором ІІриходьком\

2.Дай відповіді на запитання.

1.      Кого називають підземним мешканцем?
2.      Де проводить кріт майже все своє життя?
3.      Які зовнішні ознаки крота?

3. Підготуй стислий усний переказ тексту.

1.      Прочитай текст.
ЗНАЙКО
         За головного малюка був коротунчик на ім’я Знайко. Його прозвали Знайком за те, що він знав усе на світі. А знав він так багато тому, що читав різні кни­ги. Ці книги лежали в нього і на столі, і під столом, і на ліжку, і під ліжком.
         У його кімнаті не було такого місця, де не лежали б книги. Від читання книжок Знайко став дуже розумний. Тому всі його слухались і дуже любили.
(72  слова)                                        За Миколою Носовим


2.      Підготуй докладний усний переказ тексту за поданим планом.
ПЛАН
1.      Головний коротунчик на ім’я Знайко.
2.      Знання Знайка про все на світі.
3.      Книги — джерело знань Знайка.
4.      Де Знайко тримав свої книги?
5.      За що всі слухались і любили Знайка?


1.      Прочитай текст.

НЕЗНАЙКО
          Якщо Незнайко брався за якусь справу, то все в нього виходило навпаки. Читати він навчився тільки по складах, а писати вмів тільки друкованими літерами. Бага­тьом здавалося, що в Незнайка зовсім порожня голова, але  це неправда, бо як би міг тоді він міркувати?
          Незнайко був не такий уже й поганий. Він дуже хотів чого-небудь навчитись, але не любив трудитися. Йому хотілося вивчитись одразу, а з цього, нічого не могло яйти. (70 слів)                                               За Миколою Носовим


2.      Підготуй докладний усний переказ тексту за поданим планом.
ПЛАН
1.      Усе в Назнайка виходило навпаки.
2.      Читання Незнайка по складах.
3.      Письмо Незнайка друкованими літерами.
4.      Бажання Незнайка вчитися.
5.      Небажання Незнайка трудитися.


1.      Прочитай текст.

КОТИКИ
            Котики, що з’явилися ранньої весни на Вербі, мріяли зустрітися з Котиками, які жили у людей.
          Одного разу Вербовим Котикам пощастило. На берег річки прибігло біле Пухнасте Кошеня.

-         Ой, які гарні Котики народилися! — зраділо Коше­ня. — Я хочу дружити з вами!
-         Ми згодні! — закивали сріблясті Котики на вербових гілочках.
      І Пухнастий Котик тепер щоразу бігав до річки. Грався з Вербовими Котиками. Він високо підстрибував і легень­ко гладив їх м’якою лапкою. А Вербові Котики розхиту­вались під вітром. І всім було добре. (78 слів)                 За Юрієм Ярмишем


2.      Підготуй докладний усний переказ тексту за запитаннями й опорними словами і словосполученнями.

1.                 Коли з’явилися Котики на Вербі?
2.                 З ким мріяли зустрітися Вербові Котики?
3.                 Як пощастило Вербовим Котикам?
4.                 Хто прибіг на берег річки?
5.                 Що сказало Пухнасте Кошеня Вербовим Котикам?
6.                 Що робив Пухнастий Котик після знайомства з Вербовими Котиками?
7.                 Як гралося Пухнасте Кошеня з Вербовими Котиками?

Опорні слова і словосполучення: ранньої весни, Вербові Коти­ки, Пухнасте Кошеня, пощастило, берег річки, хочу дружити, щоразу бігав, високо підстрибував, легенько гладив, було добре.




1.      Прочитай текст.
ЩУКА
        В очеретах зачаїлася велика щука. Довга, з округлим тілом, витягнутим писком, вона нагадує гарно затеса­ний кілок. Щука не ворушиться, зірко вдивляючись у далечінь своїми зеленими очима. Повз щуку пропливають спритні рибинки. Але щуку вони не цікавлять: вона не любить ганятися за малими рибками. І тому найчастіше підстерігає здобич у засідці.
      Але ось нарешті щука помітила рибу крупнішу і стрілою кинулася на здобич. Ще секунда — і риба затремтіла у страшній щучій пащі. (71 слово)

2.      Підготуй докладний усний переказ тексту за планом.


ПЛАН
1.                 Щука в очереті.
2.                 Зовнішні ознаки щуки.
3.                 Щука і спритні рибинки.
4.                 Щука в засідці.
5.                 Миттєва атака щуки.

1.      Прочитай текст.
РЯБЧИК
          Рябчик тому так називається, що увесь рябий. Ось вії десь над головою голос подає, а в листі не помітиш. А колі рябчата у рябчика виведуться, на рябченя наступив можна і не побачиш.
    Сам пістрявий, по спинці смужечка, і притиснеться до землі, очки закриє. Чи то рябчик, чи то листок, і не пово рухнеться, доки не підеш. Тоді мати-рябчиха тоненьким голоском засвистить — команду дасть, і рябчата відразу до неї кинуться. Та що людина — лисиця, і та рябчат ш знайде.
(78  слів)                                           За Геннадієм Снєгирьовим

2.      Підготуй докладний усний переказ тексту за планом.


ПЛАН
1.      Схожість назви птаха із його зовнішністю.
2.      Непомітний рябчик.
3.      Обережно: рябчиха з рябчатами.
4.      Маскування рябчика.
5.      «Спілкування» матері-рябчихи з рябчатами.


1.      Прочитай текст.

ЗАЙЧИХА
         Ця зайчиха славилася своїм розумом на весь зелений світ. Отака була розумна зайчиха! Вона знала, де що росте, як від кого ховатися і коли треба линяти.
-Наш порятунок і наша гордість, — повчала зайчи­ха, — це наші ноги! Сором тому зайцеві, що не може втек­ти від ворога.
-Ще у нас є порятунок від ворога, — продовжувала розумна зайчиха, — це наш одяг. Узимку ми білі й нас не побачиш на снігу, а влітку ми сірі й нас не помітиш у траві.
(77  слів)                                                 За Оксаною Іваненко


2.      Підготуй стислий усний переказ тексту за планом.

ПЛАН
1.      Розумна зайчиха.
2.      Справжня гордість зайців.
3.      Порятунок від ворогів узимку та влітку.



1.      Прочитай текст.
ПРИГОДА
     Прудка коричнева Ящірка вже поверталася додому коли знову відчула небезпеку. Зупинилася, завмерла. По переду стояв той самий хлопчисько, який мало не вло вив її недавно. Він прожогом кинувся до неї. Але вхопити Ящірку руками не так легко. І хлопчисько побіг за нею, намагаючись наступити на хвіст.
      Бідна Ящірка відчайдушно звивалась між кущиками трави. Вже майже добігла була до нірки коло пенька, та хлопчисько наступив-таки їй на хвоста. Ящірка напру­жила сили, смикнулась і пірнула в нірку. Втекла, тільки без хвоста.
(78слів)                                                       За Олегом Буценем

2.      Підготуй стислий усний переказ тексту за планом.

ПЛАН
1.      Прудка коричнева Ящірка.
2.      Ящірка у небезпеці.
3.      Єдиний порятунок від ворогів.
ДИКТАНТИ

І семестр
На подвір’ї
       Прийшла зима. Шкільне подвір’я засипав м’який білий сніг. Школярі почепили на деревах годівниці та насипали зерна. Сюди прилетіли синички, горобці, снігурі.
       Весело пташкам. Вони вдячні людям за турботу.
(ЗО слів)                                                         Із журналу

Осінь
       Розпочався вересень — перший місяць осені. Дні стали ко­ротшими. Сонце рідко з’являється на небі. Часто йдуть дощі. Відлітають у вирій птахи.
      На деревах почали жовтіти листочки. З кожним днем їх більшає. Поступово осінь вступає у свої права. (36 слів)

Примітка. Пояснити: правопис підкресленого слова; вжи­вання тире у першому реченні.

Листопад
       У листопаді рідко бувають сонячні дні. Та сьогодні нам по­щастило. Ми гуляємо в парку. Під ногами шурхотить сухе листя. Це листопад укрив землю яскравим килимом. Яких тільки кольорів не побачиш в осінньому маскараді листяних дерев!
(35 слів)

Зимовий ліс
      Як гарно в зимовому лісі! Усе кругом вкрите пухнастим килимом. У казковому сніжному одязі стоять дерева. Ось вигля­нули із гущавини лісу сріблясті ялинки. До них сором’язливо посміхнулися високі сосни у снігових шапках. Кругом панує таємнича загадковість. (36 слів)

Зима
     Настала красуня зима. Земля вкрилася білим снігом. Важ­ко птахам знаходити собі їжу.
     Діти повісили на гілці яблуні годівницю для птахів. Тепер біля годівнички завжди багато пернатих гостей. Прилітають до годівнички жваві синички і веселі горобці. (35 слів)

II семестр
Весна
     Сонце весною сходить усе раніше. Його проміння щедро зі­гріває землю. Тане сніг. З горбків збігають дзвінкі струмки. Дихає тепленький вітерець.
      Уже зазеленіли степи. Прокинулися дерева. У лісі зацвіли весняні квіти. Скоро прилетять птахи. Затьохкають солов’ї, за­кує зозуля.
(38   слів)                                         Із журналу

Берізка
    Усе в лісі радіє, а берізка плаче. Під гарячим сонячним про­мінням по стовбуру тече сік. Здається, що це сльози берізки. Люди надрізують кору дерева і збирають сік у пляшки. А де­ревце без соку гине.
     Сік у берези — як кров у людини. Бережіть красуню! Не чіпайте її!
(47 слів)                                         Із журналу
  
Джерело
      У нашому місті є джерело. Б’є воно просто з-під землі. Джерельна вода чиста і прозора. А яка ж вона смачна! Щод­ня до джерельця приходять люди. Вони п’ють холодну воду і дякують. Спасибі тобі, джерельце, за смачну і корисну воду! (39 слів)

Примітка. Пояснити правопис підкресленого слова.
Ліс
           Я йду стежкою. Спостерігаю за життям лісу. У ньому мож­на побачити й почути багато цікавого. Ось із дерева на дерево стрибнула прудка білочка. У дуплі дуба — гніздо сови. Дятел вистукує дзьобом свою музику. Під кущем я побачив нору лисиці. (39 слів)

Примітка. Пояснити вживання тире у п’ятому реченні.


Калина
           На нашому подвір’ї росте великий кущ калини. Весною він зацвітає білим цвітом. Восени на ньому з’являються червоні ягоди. Калинові ягоди дуже корисні для здоров’я людини. Обов’язково вживай ці чудові дари природи. Ти завжди будеш здоровим. (35 слів)

Примітка. Пояснити правопис підкресленого слова.


Україна
       Ми живемо в чудовій європейській країні — Україні. Сто­лиця України — Київ. Це місто стоїть на річці Дніпро. Цен­тральна вулиця Києва — Хрещатик. Київ гостинно зустрічає туристів із різних країн. Ми — майбутнє України. Шануймо нашу Батьківщину! Пишаймося нею! (35 слів)

ІІримітка. Пояснити: правопис підкресленого слова; вжи­вання тире у реченнях.




СПИСУВАННЯ
І семестр

Шишкарики
      Шишкарик дуже гарний. У нього червоне пір’ячко і загнутий дзьобик. У самки пір’я жовтого і зеленого кольору. Вона виводить пташенят узимку.
     Ось шишкарик видобуває з шишки зернята. Йому тре­ба самку годувати. Вона не може залишити гніздечка.
         (36 слів)                                                      Із газети

Осінь
     Проминуло літо. Настає чудова пора року. Це чарівна осінь. Вона особливо м’яка і ніжна, як мелодія пісні.
     Слухай, спостерігай природу в осінні дні. Ти відчуєш усю її дивовижну красу. В ній поєдналися барви теплого літечка з першими подихами зими. (39 слів)

Яблука румяні
       Тихий осінній день. Як гарно в яблуневому саду цієї пори! Сонечко фарбує і зігріває рум’яні яблука. А вони купаються в сонячному сяйві і швидко достигають.
       Та ось тихо надходить вечір. А соковиті яблука й досі пахнуть щедрим гарячим сонцем. (39 слів)

Дощ
     Несподівано почався дощ. Спочатку краплинки дощової води впевнено трималися на склі, все густіше засівали шиб­ки вікна. А потім їх стало ще більше. Вони почали швид­ко зливатися одна з одною і струмочками побігли донизу.
     Скоро вони вкрили шибки  суцільною запоною. (39 слів)



ІІ семестр
Україна
         Україна — це моя рідна земля. Красива й уквітчана ця земля весною. Щедра й різнобарвна восени. Строга і засніжена зимою. Солодка і пахуча в теплі літні дні.
          Понад дорогами стоять явори. Високі гори вдивля­ються в синю височінь. А Дніпро поспішає розказати Чорному морю про гостинність її народу.
   (46 слів)                                             Із газети

Рідна мова
         Юний друже! Скрізь із тобою завжди крокує рідна мова. Перших слів української мови тебе навчила мама. Пер­лини рідного слова щодня відкриває для тебе перша вчи­телька. Мова веде тебе на вершини знань. Вивчай свою рідну мову. Вона — твій найкращий і надійний друг та порадник у житті. (45 слів)

Народні символи
     Майже в усіх народів є улюблені рослини. Їх називають народними символами. У канадців — клен, у росіян — берізка. А в українців — це верба і калина. Без верби і калини нема України. Наш народ оспівав ці символічні рослини у піснях. Вони є символами любові і мудрості. (44 слова)

Після грози
       Пролетіла травнева гроза. Вона вже відшуміла, а подих її ще відчутний. Десь удалині знову щось блисне і загри­мить. Виглянуло усміхнене сонечко. Воно огорнуло зем­лю своїм теплом. Задзвеніли струмки. А в небі з’явилася загадкова дуга. Які чудові барви! Як майстерно дібрані кольори! Це – райдуга!
(43 слова)

ТЕКСТИ ДЛЯ ЧИТАННЯ ВГОЛОС

І семестр
Соромно перед соловейком
      Оля і Ліда надумали сходити до лісу. Йшли та йшли, в дорозі стомились і сіли на траві перепочити.
Витягли з сумки хліб, масло, яєчка та й підобіда­ють. Коли це на дерево сів соловейко і заспівав. За­чаровані його чудовим співом, Оля й Ліда сиділи й бо­ялися поворухнутись.
      Аж тут він замовк.
      Оля зібрала недоїдки й шматки газети, кинула під кущ. Ліда зібрала недоїдки, загорнула в газету й поклала до сумки.
-         Навіщо ти зібрала сміття? — запитала Оля.
 Це ж у лісі... Ніхто не бачить...
-         Соромно перед соловейком... — тихо відповіла Ліда.
       (97 слів)                   Василь      Сухомлинський

Запитання
1. Про кого розповідається в тексті?
2.     Куди пішли дівчатка?
3.     Що вони зробили, коли стомились?
4.     Хто зачарував дівчаток своїм співом?
5.     Чим закінчилось оповідання?
6.     Хто, на твою думку, вчинив правильно? Чому?


ІІ семестр

Хто дужче любить
     Були якось Петрик з Миколкою в лісі. Суниць вони назбирали мало, зате двох їжаків зловили. Трапились вони на дорозі — ну як не взяти? Понесли хлопці їжа­ків додому, кожний до себе.
         Минуло кілька днів. Знову зустрілись хлопчики і засперечалися, хто з них більше любить свого їжака. Петрик хвалиться, що годує їжака молоком, ганчір’я намостив у коморі, мало не голки йому чистить.
-         А ти що зробив для свого їжака? — питає.
-         Нічого, — похмуро відповів Миколка.
-         От бачиш, — сказав Петрик, — не любиш ти свого їжака.
-         Ні, люблю, — заперечив Микола, — я його до лісу відніс, випустив на волю.
     (105 слів)                        За            Олегом Буценем

Запитання
1.     Про кого розповідається в тексті?
2.     Куди пішли хлопчики?
3.     Кого зловили в лісі?
4.     Як доглядав Петрик свого їжачка?
5.     Що зробив Миколка для свого їжачка?
6.     Хто, на твою думку, вчинив правильно? Чому?


13 коментарів:

  1. Спасибо Вам у вас в блоге нашли то, что нам надо было (Україна
    Україна — це моя рідна земля. Красива й уквітчана ця земля весною. Щедра й різнобарвна восени. Строга і засніжена зимою. Солодка і пахуча в теплі літні дні.
    Понад дорогами стоять явори. Високі гори вдивля­ються в синю височінь. А Дніпро поспішає розказати Чорному морю про гостинність її народу.
    (46 слів) Із газети)

    ВідповістиВидалити
  2. Дуже дякую! Чудовий матеріал для літньої підготовки до 2 го класу!

    ВідповістиВидалити
  3. Дякую за корисний матеріал! Обов'язково використаю в роботі.

    ВідповістиВидалити
  4. Дякую за змістовний матеріал.

    ВідповістиВидалити
  5. Дякую за змістовний матеріал.

    ВідповістиВидалити
  6. Дякую за чудові тексти для перевірки навичок читання

    ВідповістиВидалити
  7. Дякую за чудові тексти для перевірки навичок читання

    ВідповістиВидалити
  8. Спасибі Вам за корисний матеріал! Творчих успіхів!

    ВідповістиВидалити
  9. Дякую! Нарешті знайшла корисний матеріал, який хочеться використовувати.

    ВідповістиВидалити
  10. Щиро дякую за підібраний матеріал.
    використовую усе, це мій підручний помічник.Добре,що усе потрібне, зібране в єдине ціле,дуже зручно.
    Ще раз дякую!!!

    ВідповістиВидалити
  11. Дякую за змістовний матеріал!

    ВідповістиВидалити
  12. Very good article, I enjoyed reading your post, very good part, I want to tweet this to my followers. Thank you 먹튀검증사이트

    ВідповістиВидалити